20140331_032008  
圖:翻拍日曆


我最近的信念就是想玩狗
平日最常抱的就是貓
次常抱的就是狗
睡覺一定要抱  抱枕

今天去友家
友母出國寄狗一隻
當然玩之

20140331_110426  

紅貴賓給我貴賓般的待遇
一直熊撲

返家時  北市騎樓  竟臥了六隻肥狗 
拾破爛的主人像牧羊人
牽著舊腳踏車
領著狗大軍

肥狗群臥著
他蹲著  抽完菸  手往半空一揮
群狗起 
隨他行

好~~~帥~~~啊~~~~~

簡直不像台北城看見的風景

鄰居見他皺眉 
我見歡喜
忍不住追著狗跑

為什麼養得這麼肥?  這麼壯?  像六隻小牛?

我非愛狗人士
只是見狗如見盟友

小時候
最疼愛我的
就是流浪狗了

那時街上處處有貓狗與樹木田埂荒廢屋

我會把撿拾來的小貓小狗
偷養在那些荒廢的空屋
然後再把我自己也養在裡面

我也待過頂樓的鴿子籠
把人家的鴿子籠當我自己的窩

鴿子真是可愛
會一直咕咕叫

鴿子籠架高高
生鏽的鐵梯子爬上去
坐在鴿籠裡
就彷彿住在藍天空

那時候很多人養鴿子的

那時候的社會
沒有太多自由

但有更多寬容

可以容忍流浪貓狗到處奔跑
甚至願意餵食牠們
或者不餵食但願意容忍某些人餵食

那時候在隱匿處  或住家前後院 
或乾的水溝裡  或草堆間  或廢棄屋宅

常可驚喜地發現一窩初生的小貓 初生的小狗 

那時的我單純到不知道  我跟貓狗鴿子是不同的
因此我有極大的滿足

因為狗是我朋友
貓是我朋友
鴿子是我朋友
我到處亂睡亂躺

我可以躺在母狗懷邊  和搶著喝奶的小狗們同在
未斷奶的小狗有一種甜甜的氣味
淡粉紅的圓肚子最美
一次把好幾隻抱在懷裡
未睜眼的小狗會在我身上亂爬亂叫
可愛幼嫩的聲音喊得世界軟綿綿


時間彷彿是不存在的
而時間原來是存在的它就這麼過去了

 

有時我在夢裡回到往昔
曾經與我結盟的你們
都在

物是人非  景色全變

但在我心中

你們真過世間一切

永遠無敵  我心中最美風景

 

每次聽 Life On Mars?
就會想到你們
我永遠的朋友
我童年至大的幸福與安慰

 

 

 David Bowie

Life On Mars?
Lyrics:David Bowie
Music:David Bowie

It's a god-awful small affair
To the girl with the mousy hair
But her mummy is yelling 'No'
And her daddy has told her to go
But her friend is nowhere to be seen
Now she walks through her sunken dream
To the seat with the clearest view
And she's hooked to the silver screen
But the film is a saddening bore
For she's lived it ten times or more
She could spit in the eyes of fools
As they ask her to focus on

Sailors fighting in the dance hall
Oh man! Look at those cavemen go
It's the freakiest show
Take a look at the Lawman
Beating up the wrong guy
Oh man! Wonder if he'll ever know
He's in the best selling show
Is there life on Mars?

It's on Amerika's tortured brow
That Mickey Mouse has grown up a cow
Now the workers have struck for fame
'Cause Lennon's on sale again
See the mice in their million hordes
From Ibeza to the Norfolk Broads
Rule Britannia is out of bounds
To my mother, my dog, and clowns
But the film is a saddening bore
'Cause I wrote it ten times or more
It's about to be writ again
As I ask you to focus on

Sailors fighting in the dance hall
Oh man! Look at those cavemen go
It's the freakiest show
Take a look at the Lawman
Beating up the wrong guy
Oh man! Wonder if he'll ever know
He's in the best selling show
Is there life on Mars?

 

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    張阿捨
    全站熱搜

    asir9 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()